Με το τραίνο ταξιδεύεις, δεν μεταφέρεσαι

«… Ο Σιδηρόδρομος όχι μόνο δεν πλήγωσε τη φύση, αλλά βρέθηκε σαν ένα στοιχείο ομορφιάς στον όμορφο κόσμο της …».
Κωστής Παλαμάς

Σάββατο, 3 Ιουνίου 2017

Κατάστημα "Gallaria" (Γαλαρία) στην Παραλία Παντελεήμονα

Με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος «Gallaria» το Σάββατο 3 Ιουνίου 2017 και προκειμένου να διευκρινίσουμε πλήρως ότι αφορά την ανοιχτή γαλαρία και συνολικά την παλαιά γραμμή Πλαταμώνα, δημοσιεύουμε την ακόλουθη ανακοίνωση και ευχόμαστε στη διεύθυνση και τους υπαλλήλους του καταστήματος καλές δουλειές!


Την 21.05.2015 έγινε μίσθωση από τη ΓΑΙΑΟΣΕ σε σύμπραξη δύο ντόπιων επιχειρηματιών (κ. Γεώργιο Τζόβα και κ. Θεόδωρο Αγοραστό) ακάλυπτης έκτασης 850,00 τ.μ. περίπου στην έξοδο της σήραγγας της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή του Πλαταμώνα – Παραλία Παντελεήμονα και περιλαμβάνει την ανοικτή γαλαρία στη βάση του κάστρου Πλαταμώνα, όπως παρουσιάζεται στο συνημμένο σχέδιο. Η διάρκεια της μίσθωσης ορίστηκε ως την 30.06.2037.

Έχει χορηγηθεί άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού (ΑΔΑ: Ω4364653Π4-ΟΓ4 – 30.06.2016), η οποία δόθηκε αφού πρώτα ζητήθηκαν τροποποιήσεις επί του αρχικού σχεδίου για να μην υπάρχει καμία μόνιμη κατασκευή στον άξονα της γραμμής. Ακολούθως χορηγήθηκε άδεια δόμησης για όλες τις εργασίες (ΑΔΑ: 76ΘΔΩΕΤ-ΟΒΕ – 22.09.2016).


Το Σάββατο 06.05.2017 κληθήκαμε από τους μελετητές και επιθεωρήσαμε από κοινού τις εργασίες και διαπιστώσαμε ότι πράγματι έχουν κατασκευάσει σε σιδηρουργείο της Κατερίνης τέσσερα κατάλληλα διασκευασμένα βαγόνια, τα οποία εντροχιάστηκαν στην υφιστάμενη γραμμή, ακινητοποιήθηκαν και γύρω τους τοποθετήθηκε ξύλινο πάτωμα, εδραζόμενο σε ελαφριά μεταλλική κατασκευή.

Οι σωληνώσεις τοποθετήθηκαν στον κενό χώρο ανάμεσα στα βαγόνια, το ξύλινο δάπεδο και τη γραμμή και καταλήγουν σε στεγανό βόθρο που δημιουργήθηκε εκτός της σήραγγας και της ανοιχτής γαλαρίας.


Τα δύο πρώτα βαγόνια προς την έξοδο της γαλαρίας είναι ανοιχτά μπαρ, το επόμενο περιέχει το παρασκευαστήριο των προσφερόμενων ειδών και τα αποδυτήρια των υπαλλήλων και το τελευταίο βαγόνι περιέχει τους χώρους υγιεινής.


Ο μισθωμένος χώρος του καταστήματος περιλαμβάνει μόνο την ανοιχτή γαλαρία και όχι την σήραγγα και είναι υαλόφρακτος με ανοιγόμενη τζαμαρία. Τα δύο χαμηλού ύψους τσιμέντα στα εκατέρωθεν άκρα του μισθωμένου χώρου, αφορούν την στήριξη αυτών των τζαμαριών και είναι πράγματι οι μόνες μόνιμες κατασκευές επί της γραμμής. Πρακτικά σπάνε και με σφυρί και καλέμι, παρ’ όλα αυτά θέλουμε να συζητήσουμε αν είναι εφικτό να υπάρξουν δύο τομές εκατέρωθεν κάθε ράγας, ώστε να μην αποκόπτεται πουθενά η φυσική συνέχεια της γραμμής.

Για τους περιπατητές που διέρχονται ανέκαθεν μέσα από την σήραγγα του τρένου έχει διαμορφωθεί ειδική διαδρομή που τους επιτρέπει να διέρχονται κανονικά.


Οι μελετητές έχουν επίγνωση της ιστορικότητας του τόπου και αυτό είναι καλό. Πολύ καλό επίσης είναι ότι η μουσειολόγος της ομάδας, ως φοιτήτρια στη Θεσσαλονίκη, έκανε εργασία στο Σιδηροδρομικό Μουσείο και έχει γνωρίσει από κοντά τον επίτιμο πλέον πρόεδρο του ΣΦΣ Θεσσαλονίκης κ. Ευθύμη Κοντόπουλο. Αναστηλώθηκε λοιπόν ο πέτρινος πύργος φύλαξης της σήραγγας από την πλευρά της Παραλίας Παντελεήμονα και θα γίνει εκθεσιακός χώρος. Ταυτόχρονα εντός της σήραγγας (πάνω στον πέτρινο τοίχο) εκτίθενται πανό με την ιστορία της γραμμής, φωτογραφίες και βίντεο και σε κάποιες εσοχές επιθυμούν να τοποθετήσουν παλιά σιδηροδρομικά αντικείμενα όπως φανούς.

Συνοπτικά η όλη κατασκευή τίθεται επί της σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά δεν την καταστρέφει πουθενά. Ανεξαρτήτως της ύπαρξης του καταστήματος, ακριβώς μπροστά ήδη από δεκαετίας διακόπτεται η φυσική συνέχεια της γραμμής και παραμένει ο σιδηροδρομικός διάδρομος άνευ σιδηροτροχιών για 250 μέτρα ως την πάλαι ποτέ ισόπεδη διάβαση και άλλα 250 μέτρα ως το νοητό σημείο ένωσης με την ΣΓΥΤ.


Δεδομένων λοιπών των συνθηκών και του γεγονότος ότι η ένωση με την ΣΓΥΤ από την πλευρά της Παραλίας Παντελεήμονα απαιτεί επικαμπύλια αλλαγή τροχιάς επί της ΣΓΥΤ και πολυδάπανη τροποποίηση στην σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση, το κατάστημα δεν δημιουργεί ουσιώδες πρόβλημα στη γραμμή και την προσπάθεια επαναλειτουργίας της που ούτως ή άλλως θα έχει αφετηρία τον Σ.Σ. Νέων Πόρων που διαθέτει ήδη λειτουργική αλλαγή τροχιάς με Τ/Δ (τηλεδιοίκηση) – Σ/Δ (σηματοδότηση) από και προς Πλαταμώνα.

Επ’ ευκαιρία ο χάρτης με ολόκληρη τη διαδρομή της παλαιάς γραμμής Πλαταμώνα.


https://drive.google.com/open?id=0B6pDDdVv_oT-S3l5a0tZQk1lRzQ

Επίσης η τηλεδιοίκηση της Λάρισας και ο τοπικός πίνακας του Σ.Σ. Νέων Πόρων στο τμήμα που αφορούν την σύνδεση με την παλαιά γραμμή Πλαταμώνα.


Και για το τέλος η αλλαγή τροχιάς 108 του Σ.Σ. Νέων Πόρων από/προς Πλαταμώνα με τα εκατέρωθεν φωτοσήματα της.