Με το τραίνο ταξιδεύεις, δεν μεταφέρεσαι

«… Ο Σιδηρόδρομος όχι μόνο δεν πλήγωσε τη φύση, αλλά βρέθηκε σαν ένα στοιχείο ομορφιάς στον όμορφο κόσμο της …».
Κωστής Παλαμάς

Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2008

Φθορές επί της διατηρητέας σιδηροδρομικής γραμμής Πλαταμώνα

14 Ιανουαρίου 2008


ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΣ ΟΡΓΙΟ ΠΑΡΑΝΟΜΙΩΝ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ ΠΙΕΡΙΑΣ

Πρωτοφανή έκταση και σκανδαλώδη διάσταση έχουν λάβει οι κατά συρροή κακουργηματικές παραβάσεις της κείμενης ποινικής νομοθεσίας περί Σιδηροδρόμων, περί Αρχαιοτήτων και περί Δημόσιας Περιουσίας. Γνωστοί - άγνωστοι προβαίνουν σε αλλεπάλληλες, εκ δόλου τελούμενες, εκτεταμένες φθορές της κοινόχρηστης σιδηροδρομικής εγκατάστασης Πλαταμώνα Πιερίας, χωρίς να έχει καταληφθεί επ’ αυτοφώρω και να προσαχθεί στη δικαιοσύνη ουδείς εξ αυτών. Έχει ήδη προκληθεί αυθαίρετη και παράνομη αποξήλωση της διατηρητέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Παραλία Παντελεήμονα παραβαίνοντας έτσι, προφανώς εκ δόλου, σε βαθμό κακουργήματος τον Νόμο περί Αρχαιοτήτων, πέραν των λοιπών παραβιασθεισών διατάξεων. Ταυτόχρονα ο χώρος της αποξηλωμένης γραμμής έχει σημανθεί, προφανώς παράνομα, ως parking. Επί της σιδηροδρομικής γραμμής έχουν ριφθεί εκ δόλου διάφορα απορρίμματα, έχουν «φαγωθεί» τα πρανή σε διάφορα σημεία και έχει μετατραπεί ο ιστορικός τόπος (όπως χαρακτηρίζεται από την Υπουργική Απόφαση ΥΠ.ΠΟ./ΔΙΝΣΑΚ/7196/195/25-02-05) του διατηρητέου σταθμού σε έναν απέραντο χώρο στάθμευσης, μετά την καταστροφή της μπάρας εισόδου στον σταθμό από την οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου. Δηλαδή με μια αλληλουχία εξόφθαλμων κακουργηματικών παρανομιών επιχειρείται επί μακρού διαστήματος η τεχνητή απαξίωση της κοινόχρηστης σιδηροδρομικής εγκατάστασης, με απώτερο, πρόδηλο και προκλητικά παράνομο σκοπό την αποξήλωση της σιδηροδρομικής γραμμής. Πρόκειται για ένα σκάνδαλο που ξεκίνησε με την εκ δόλου παράνομη αποξήλωση της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής στη Σκοτίνα Πιερίας και συνεχίζεται ως τις μέρες μας από ορισμένους γνωστούς-αγνώστους, οι οποίοι όπως δείχνουν οι εξελίξεις λειτουργούν ασύδοτα ως κράτος εν κράτει.

Η σιδηροδρομική γραμμή είναι διατηρητέο μνημείο της νεώτερης βιομηχανικής κληρονομιάς, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση ΥΠ.ΠΟ./ΔΙΝΣΑΚ/7196/195/25-02-05 (Φ.Ε.Κ. 358, τ. Β’, 21-03-05) «Χαρακτηρισμός ως ιστορικού τόπου της σιδ-κής γραμμής Πλαταμώνα» και υπάγεται πέραν των λοιπών νομικών διατάξεων και στις διατάξεις του Νόμου περί Αρχαιοτήτων. Ήδη από τον Ιούλιο του 2007 ο Ο.Σ.Ε. προέβη σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να τεθεί η γραμμή κανονικά σε λειτουργία, ανακοινώνοντας σχετικά και στον τοπικό Τύπο. Όμως η ομάδα γραμμής που ανέλαβε την τελική συντήρηση βρέθηκε αντιμέτωπη με θρασύτατους τραμπούκους, οι οποίοι ως κράτος εν κράτει, τους εκδίωξαν, διαπράττοντας ξεκάθαρα το έγκλημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών. Λόγω του ρευστού πολιτικού σκηνικού της περιόδου εκείνης, αποφασίστηκε η προσωρινή μετάθεση της ημερομηνίας επανέναρξης δρομολογίων, χωρίς να απεμπολούνται ούτε κατ’ ελάχιστο τα δικαιώματα του Ο.Σ.Ε. επί της κοινόχρηστης σιδηροδρομικής εγκατάστασης.

Η παλαιά γραμμή είναι ήδη ενταγμένη σε σχέδια Π.Σ.Ε.Α. και η διατήρησή της εν λειτουργία κρίνεται άκρως σημαντική για την εθνική άμυνα και ασφάλεια καθώς και για την ασφάλεια της νέας σήραγγας. Παράλληλα η γραμμή αυτή εντάσσεται ήδη στην επίσημη μελέτη του Χάρτη Πορείας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης από το 2003. Επίσης έχει υποβληθεί από τον σύλλογό μας ολοκληρωμένη πρόταση τουριστικής-μουσειακής αξιοποίησής της σιδηροδρομικής γραμμής και η επαναλειτουργία έχει γίνει εγγράφως αποδεκτή και από την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας. Ταυτόχρονα η γραμμή περιλαμβάνεται και σε πρόσφατη μελέτη του ΟΣΕ (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) σχετικά με την εκμετάλλευση μουσειακών σιδηροδρόμων. Ακόμη και ο Δήμαρχος Ανατολικού Ολύμπου κ. Χονδρόπουλος, όπως και ο Νομάρχης Πιερίας κ. Παπαστεργίου, όπως έχει καταγραφεί και στον Τύπο, έχουν ταχθεί δημόσια υπέρ της διατήρησης και αξιοποίησης της παλιάς μουσειακής σιδηροδρομικής γραμμής.
Καλούμε λοιπόν άμεσα τις εισαγγελικές, αστυνομικές, δημοτικές Αρχές, τους υπαλλήλους του Ο.Σ.Ε. που απασχολούνται στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Νέων Πόρων και κάθε άλλη συναρμόδια κρατική Αρχή, έστω και καθυστερημένα, να λάβουν άμεσα και δραστικά μέτρα για την πάταξη του φαινομένου και την προσαγωγή όλων των δραστών ενώπιον της δικαιοσύνης και επιτέλους να αποκαλυφθεί ποιοι είναι οι τραμπούκοι που προβαίνουν σε αυτές τις κατά συρροή παρανομίες. Σε διαφορετική περίπτωση, που δεν εφαρμοστεί αμείλικτα, αμέσως και χωρίς καμία απολύτως χρονοτριβή η κείμενη νομοθεσία, όλες οι συναρμόδιες Αρχές θα είναι υπεύθυνες και υπόλογες ποινικά και πειθαρχικά. 
Ήδη με το υπ’ αριθ. 40 έγγραφο μας από 26-11-2007, ζητούμε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Κατερίνης την ποινική δίωξη παντός υπευθύνου, ενώ με το υπ’ αριθ. 41 έγγραφό μας εκκρεμεί η κήρυξη ως διατηρητέου του υπολοίπου της γραμμής μεταξύ Πλαταμώνα και Νέων Πόρων. Όμως παρ’ όλο που η πολυσέλιδη και άκρως αναλυτική μηνυτήρια αναφορά μας μαζί με σχετικό φωτογραφικό αποδεικτικό υλικό έχει ταχυδρομηθεί επί αποδείξει από τις 13-12-2007, οι εκ δόλου τελούμενες φθορές συνεχίζονται προκλητικά. 

Ο Δήμαρχος Ανατολικού Ολύμπου κ. Χονδρόπουλος, ο οποίος έχει ταχθεί και δημόσια υπέρ της διατήρησης και αξιοποίησης της παλαιάς μουσειακής σιδηροδρομικής γραμμής, οφείλει ηθικά να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την ανακάλυψη των δραστών και την πάταξη του φαινομένου, ώστε ο Δήμος τον οποίο διοικεί να μην καταστεί άντρο παρανομιών.
Τα καταστροφικά αποτελέσματα όσων περιγράφονται έχουν καταγραφεί και από τον φωτογραφικό μας φακό, αποτελώντας αδιάσειστη απόδειξη και ταυτόχρονα έχουν διαβιβαστεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Κατερίνης και τους λοιπούς συναρμόδιους φορείς. Μέθοδοι οι οποίες θυμίζουν μπράβους της νύχτας, με γνωστούς-αγνώστους να παραβιάζουν συστηματικά το Νόμο, χωρίς να υπολογίζουν κανένα κρατικό φορέα και κανένα Νόμο και η ένοχη σιωπή όσων γνωρίζουν δίνουν στα συμβάντα αυτά τον χαρακτήρα ενός εξόφθαλμου σκανδάλου. Διότι το μέγεθος της παρανομίας είναι εξόφθαλμο και σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι που γνωρίζουν και σιωπούν. Πώς είναι δυνατόν να μην γνωρίζει κανείς τίποτα, για εγκλήματα που διαπράττονται σε κοινή θέα, απαιτούν εκ φύσεως μεγάλο χρόνο τέλεσης και προξενούν έντονο θόρυβο; Πού βρέθηκαν τα βαρέου τύπου μηχανήματα, τα οποία προφανώς απαιτούνται για την τέλεση τέτοιου είδους παράνομων ενεργειών; Είναι καθήκον των Αρχών να ανακαλύψουν όσους εμπλέκονται και να τους οδηγήσουν επιτέλους ενώπιον της Δικαιοσύνης.
ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΝΟΧΗ στην παρανομία. Είτε το θέλουν κάποιοι, είτε όχι, οι νόμοι θα εφαρμοστούν εδώ και τώρα. Ο Πλαταμώνας δεν είναι μαγαζί κανενός. Όπως και οι κοινόχρηστες σιδηροδρομικές υποδομές δεν είναι τσιφλίκι κανενός και αποτελούν δημόσια περιουσία και σπουδαίο εθνικό κεφάλαιο. Ο δίκαιος αγώνας μας θα συνεχιστεί, πάντα σε νόμιμα πλαίσια και με διαρκώς κλιμακούμενη ένταση, μέχρι την ανακάλυψη όλων των δραστών και την αμετάκλητη καταδίκη τους από τη Δικαιοσύνη.
Η παλιά σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα θα διατηρηθεί, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η εθνική ασφάλεια και η εδαφική ακεραιότητα της ένδοξης Ελλάδας. Παράλληλα η γραμμή σε ειρηνικές περιόδους θα μπορεί να εξυπηρετεί ξανά πλήθος παραθεριστών του Πλαταμώνα και να χρησιμοποιείται ως μουσειακός σιδηρόδρομος (όπως το τρενάκι του Πηλίου και το τρενάκι των Τεμπών Λάρισας), πόλος έλξης τουριστών από όλο τον κόσμο και τόπος ιστορίας, εκπαίδευσης και πολιτισμού.

ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ Απόστολος
Μέλος Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Λάρισας
Υπεύθυνος Μουσειακής Γραμμής Πλαταμώνα
_____________________________________
Γιατί...
Με το τραίνο ταξιδεύεις, δεν μεταφέρεσαι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: