Με το τραίνο ταξιδεύεις, δεν μεταφέρεσαι

«… Ο Σιδηρόδρομος όχι μόνο δεν πλήγωσε τη φύση, αλλά βρέθηκε σαν ένα στοιχείο ομορφιάς στον όμορφο κόσμο της …».
Κωστής Παλαμάς

Σάββατο 18 Αυγούστου 2007

Απάντηση σε δημοσίευμα της λαρισαϊκής εφημερίδας "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"

18 Αυγούστου 2007


Επαναλειτουργία γραμμής Πλαταμώνα

Η παλιά γραμμή είναι απλά εκτός λειτουργίας και Ο Χ Ι αχρηστευμένη. Καμια φορά οι λέξεις έχουν τεράστια σημασία. Και αν οι γραμμές ξηλωθούν (καθαρά υπόθεση εργασίας και όνειρο θερινής νυκτός για ελάχιστους) και αποδωθεί ο χώρος στον Δήμο, σίγουρα δεν θα λυθεί το κυκλοφοριακό. Αντιθέτως. Και προς απόδειξη παραπέμπουμε στο πρόσφατο δημοσίευμά μου της 15-08-2007. Βέβαια χαιρόμαστε που χαρακτηρίζετε τις προτάσεις μας ως διόλου άσχημη ιδέα. Και δεν υπάρχει πρόθεση από εμάς, δογματικά, ο τοπικός Δήμος να μην συμμετέχει στην προσπάθεια αυτή. Αντίθετα όπως και στα Τέμπη επιδιώξαμε εξ αρχής την συνεργασία (και ο υπογράφων προσωπικά). Αλλά όταν ακούγονται φωνές σαν του κ. Μπόζα και δεν καταδικάζονται αμέσως, προφανώς ο Δήμος αποτελεί αναξιόπιστο εταίρο σε μια τέτοια προσπάθεια, τουλάχιστον προς το παρόν.
Για το θέμα των διοδίων σας παραθέτω τα ακόλουθα όπως τα δημοσίευσα πρόσφατα σε σιδηροδρομικό forum : "Όσο για την διέλευση των Τεμπών (μέσω του κατσικόδρομου που λέγεται Εθνική) Παρασκευή και Κυριακή ακόμη και τα τριήμερα του χειμώνα θα είναι πολύ καλά αν τα καταφέρεις μέσα σε δυο ώρες. Γι' αυτό και οι Λαρισαίοι έχουν ήδη στραφεί προς τα ανερχόμενα παράλια του Νομού Λάρισας. Και όταν τελειώσει η οδική σήραγγα μπορεί να καλυτερεύσουν οι συνθήκες κυκλοφορίας, όμως τα διόδια των Τεμπών θα μεταφερθούν στα σύνορα Λάρισας - Πιερίας και για να πας οδικώς Πλαταμώνα θα σου στοιχίζει ο κούκος αηδόνι, αντίθετα με τις μετακινήσεις προς τα παράλια της Λάρισας, που θα είναι δωρεάν. Και τα διόδια θα είναι από τον ιδιώτη κατασκευαστή και όχι από το κράτος, με ότι αυτό συνεπάγεται στην τιμή... ". Φυσικά δεν πιστεύω να διαφωνεί κανείς με αυτά τα πραγματικά στοιχεία. Και μόνη λύση για οικονομική και μαζική μετακίνηση τουριστών προς Πλαταμώνα, η οποία δεν θα τον επιβαρύνει καθόλου με Ι.Χ., είναι η επαναλειτουργία της παλιάς γραμμής. Γιατί όσοι δρόμοι κι αν γίνουν είναι καταδικασμένοι να κορεστούν, αν δεν υπάρξει αλλαγή νοοτροπίας. Το έχει αποδείξει η διεθνής πραγματικότητα. Πιο προσφατο παράδειγμα η πολλά υποσχόμενη Αττική Οδός, που κατέληξε να είναι άλλη μια μποτιλιαρισμένη λεωφόρος.
Κατά τα λοιπά συμφωνώ κι επαυξάνω σε όσα γράφετε, αφού έχω πλήρη γνώση, εκ των έσω, της υπάρχουσας κατάστασης. Και πράγματι αν δεν υπάρξει αλλαγή πλεύσης το μέλλον θα είναι ζοφερό.

Με εκτίμηση
ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Μέλος Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Λάρισας
_____________________________________
Γιατί...
Με το τραίνο ταξιδεύεις, δεν μεταφέρεσαι.